Top 15 legkirályabb filmzene autóvezetéshez!

2014. november 15.

15.

Film: A Tégla (2006)

Előadó és számcím: Dropkick Murphys – I'm Shipping Up To Boston, Rolling Stones – Gimme Shelter

A Téglából két szám is felkerült a listára. Az egyik a kelta punk zenét játszó Dropkick Murphys nevű együttesé, amelynek elhangzásakor tuti, hogy mindenki felkapja a fejét a film nézése közben. A másik pedig Martin Scorsese kedvenc bandájának egy klasszikusa a Gimme Shelter.

 

14.

Film: Mátrix (1999)

Előadó és számcím: The Prodigy – Mindfields

A Mátrixban kiválóbbnál kiválóbb előadók zenéit hallhatjuk, közülük a Mindfields nőtt össze legjobban a film atmoszférájával.

 

13.

Film: Blöff (2000)

Előadó és számcím: Oasis – Fucking In The Bushes

A Gallagher fivérek negyedik albuma, nem lett túl sikeres, talán azért mert kiszórták a korábbi tagokat.  Ettől függetlenül a Fucking In The Bushes c. számot Guy Ritchie beválogatta a Blöffbe, ami jól passzol az utolsó bokszmeccshez.

 

12.

Film: Hegylakó (1986)

Előadó és számcím: Queen – Hammer To Fall

A hegylakó zenéit többnyire a Kind Of Magick album számai teszik ki, de belefért a Works albumból a Hammer To Fall, amely a film betétdalához hasonlóan szintén egy rockosabb darab.

 

11.

Film: Ponyvaregény (1994)

Előadó és számcím: Dusty Springfield – Son Of A Preacher Man

Tipikus fülbemászó pörgős, dúdolható szám, amely nem hagy mély nyomot az emberben, de nem is ez a célja.

 

10.

Film: Terminátor 2. –  Az ítélet napja (1991)

Előadó és számcím: Guns N' Roses – You Could Be Mine

A Guns N' Roses 1991-ben, négy drogos év után kihozta a Use Your Illusion c. dubla albumot, (közte volt egy kevésbé jelentős  G N' R Lies lemez.) A banda újra a csúcson volt, és a Terminátor 2. producereinek is kellett a szám, mert a fiatal rétegeket akarták ezáltal megszólítani. Érdekes, hogy erről a lemezről már csak a You Could Be Mine idézte meg az Appetite for Destruction hangulatát. Slash a könyvében le is írja, hogy a dal már 1987-ben kész volt és ő azt szerette volna, hogy az Appetite lemezre kerül a szám.

 

9.

Film: Szelíd motorosok (1969)

Előadó és számcím: Steppenwolf – Born To Be Wild

Klasszikus, amit már agyon játszottak a rádiók, de megunhatatlan. Hasonlóan pörgős himnusz a Survivor – Eye Of The Tiger c. száma is, ami a Rocky III. részében hallható, de a kettő közül stílszerűen a motoros induló került be.

 

8.

Film: Gallipoli (1981)

Előadó és számcím: Jean Michelle Jare – Oxygene

Hogy ne csak rágógumi slágereket hallgassunk vezetés közben, itt az átmenet a magas és a konzumkultúra között.

 

7.

Film: Született gyilkosok (1994)

Előadó és számcím: Leonard Cohen – Waiting For The Miracle

Ha valaki elkezdi nézni a Született gyilkosokat biztos, hogy megjegyzi magának ezt a számot, mivel Leonard Cohen jellegzetes hangja és a zene nyomott, kissé belassult hangulata nem éppen arról árulkodik, hogy az 1994-es év legerőszakosabb filmjét nézzük.

 

6.

Film: Drive – Gázt! (2011)

Előadó és számcím: Kawinsky – Nightcall, College & Electric Youth – A Real Hero

A Driveban hallható mindkét szám a 80-as évek szinti pop, new wave zenei stílusát idézi meg. A retró élmény garantált.

 

5.

Film: Tolvajtempó (2000)

Előadó és számcím: Moby – Flower

Kiváló választás a főcím alá, amelyben Memphis családi fényképeit láthatjuk. Mindebből már sejthetjük, hogy a kezdetben idilli család mostanra már eltávolodott egymástól.

 

4.

Film: Kockázatos üzlet (1983)

Előadó és számcím: Phil Collins – In The Air Tonight

A Miami Vice első részében hallható In The Air Tonight alatt látható képsorok kifejezetten a 80-as évek videó klipjeinek stílusában készült el, ezért sokaknak a legendás sorozat ugrik be erről a számról, pedig már egy évvel korábban is felhasználták a Kockázatos üzlet kultikus metrós jelentéhez.

 

3.

Film: Trainspotting (1996)

Előadó és számcím: Underworld – Born Slippy

A Trainspotting kiváló példája annak, hogy egy jól megválasztott zeneszám nem csak fülbemászó lehet, hanem a film cselekményhez plusz jelentéstartalmat is hozzá tud adni, ami jelen esetben Renton filmvégi döntését hangsúlyozza ki.

 

2.

Film: Elveszett jelentés (2003)

Előadó és számcím: The Jesus And Mary Chain – Just Like Honey, My Bloody Valentine – Sometimes

A noise pop a 80-as évek végén és a 90-es évek elején élte virágkorát, amit annak idején „cipőbámulós” zenének is hívtak, mivel a rajongótábor kissé esetlen, a színpad előtt ténfergő közönség volt, hasonulva ehhez a depressziós, magába forduló zenéhez. A két dal erősen melankolikus hangulatot kölcsönöz a filmnek. Érdemes továbbá megemlíteni a Death In Vegastól a Girls c. számot is, amely ugyanúgy követi ezt a zajos, karcos hangzásvilágot.

 

 

 

1.

Film: Collateral (2004)

Előadó és számcím: Groove Armada – Hands Of Time, Audioslave – Shadow On The Sun

A Collateral egy taxis és egy bérgyilkos közös éjszakai utazásáról szól L.A.-ben, amely mindkettejük számára sorsfordítóan zárul. A Hands Of Time jelenete még az idilli, de a mindennapi forgatagban elvesző vágyakat testesíti meg, majd a cselekményben jóval később hallható Shadow On The Sun alatt pedig a bérgyilkos Vincent emberibb arcát ismerhetjük meg, ahogy eltűnődve nézi az úton keresztül szaladó prérifarkast.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása